Follow

2017/02/08

6 podcasts jag lyssnar på

Jag lyssnar nästan dagligen på podcasts påväg till och från jobbet, eller när jag går på promenader osv. Så här får ni ett litet urval av mina favoriter!


"Bloggaren och programledaren Hanna "HanaPee" Persson träffar varje vecka sin bästis Martin Huss för att hobbyfilosofers kring LIVET på ett väldigt trivsamt sätt". Roligt, lättsamt och underhållande  blandat med allvar och tankeställare. Typ den podden jag följt allra längst och plöjt alla avsnitt. 


"Under Huden är en samtalspodd av och med Karin Kakan Hermansson. Varje vecka gästas hudvårdsnörden Kakan av en ny person som hon pratar om allt från skönhet och hudvård till hälsa, kvinnoideal och normer med". ÄLSKAR Kakan, älskar hudvård, älskar alla coola personer hon intervjuar. Har lärt mig allt jag kan om syror och serum och behandlingar. Det pratas även mycket annat än hudvård!


"Programmet som blickar bakåt, gräver i arkiven och pratar med dem som var med när det hände, där det hände. Det är här du får svar på varför saker ser ut och är som de är". Denna har en rätt given plats på denna lista. Några av favoritavsnitten är Diskoteksbranden i Göteborg, Svensken i Bolivia, Kidnappningen av Uppsalastudenten och Mordet på Therese Johansson Rojo. 


"PR-geniet Daniel Redgert intervjuar soliga kändisar varje torsdag". Älskar Daniels sätt att helt ohämmat fråga ut sina gäster om allt han undrar. T.ex vad det mesta man kan ta betalt för ett bloggsamarbete är eller vad gästerna tycker om diverse andra kändisar. Väldigt underhållande.


"Alla människor mår olika bra eller dåligt psykiskt i olika perioder i livet. I Psyket får du följa med Emmy Rasper i mötet med kända personer som berättar om hur de mår, och har mått, på insidan". Jättefina och intressanta intervjuer med bra personer om psykisk hälsa och ohälsa. 


"Flora Wiström och Frida Vega Salomonsson är internet queens från Stockholm. I den här podcaster pratar de om ämnen som bränns. Från kroppsbehåring och första ligget till vänskapsvånda och den stora kärleken". Tokälskar ju denna kreativa duo och har följt deras bloggar hur länge som helst. Tycker att podden bara blir bättre och bättre för varje avsnitt! Även denna är en väldigt fint blandning av allvar och humor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar