Follow

2014/05/22

on this night, in this light

Även om första delen av Maj var rätt trist pga en helveteslång förkylning och tråkigt väder, så har andra halvan änsålänge varit rätt fin. Det är sommarväder på riktigt nu och man kan cykla barbent utan att frysa. Det är ljust när jag vaknar och det är ljust när jag går och lägger mig. Skoluppgifterna börjar droppa av och lektionerna nu är mest tidsfördriv.

Var en tur i gamla stan och fotade slutprojekt med Lisa, som jag redan har skrivit om. Hon är en sån där person som har en förmåga att se otroligt fab ut även när hon inte är medveten om att hon blir fotograferad. Orättvist. 

Två sorters skol-ljus. Älskar persienn-ljuset vi har i fotosalen och skoltoalett-ljus fungerar oväntat bra till selfies. 

En av många pw:s i skogen (enda fördelen med att bo som jag gör) och en trött Vilja i knät i bilen. 

Gjorde lyxfrukost i form av turkisk yoghurt varvat med hallon, äpple, banan, mandlar och kokos. Gjorde något annat än att platta håret för en gångs skull. 

Ännu en fin väg att promenera på. Satt också en hel eftermiddag med Emma på vår gamla lågstadieskola (som någon idiot brände upp i förrgår) och drack cola i solen samt pepprade inför vår resa. 

1 kommentar: