Follow

2017/08/07

Indiskt, melonsallad & lugna dagar


Augusti rullar in och jag har haft min sista relativt lugna vecka på jobbet innan det drar igång igen efter semestertiderna. Jag har kunnat jobba hemifrån några dagar (pga ensam på kontoret annars haha). Vilket är skönt, men också ganska ineffektivt. Är så glad att jag har ett kontor att gå till och kollegor att träffa. Behöver verkligen såna rutiner. 

En kväll mötte jag upp Oscar för lite indiskt (otippat hehe) och vi hamnade på Cumin Club på luntmakargatan. Sååå gott. En annan kväll var jag hemma hos mina föräldrar och gjorde melon- och fetaostsallad i en av de handgjorda skålarna vi köpte i Spanien. 




Min bästa sommarfrukost, dvs grekisk yoghurt med nektariner, bär, valnötter, honung och mynta. Och en chili jag gjorde på bönor och aubergine toppad med oatly fraiche och koriander. Bästa bästa. Och en rensa-kylen-sallad ute i solen med bl.a spenat, oliver och mjukkokta ägg. 

5 kommentarer:

  1. alltså du är så himla fin.

    SvaraRadera
  2. du är så himla fin, hjärtat. ser jättegott ut med både indiska maten och salladen.

    SvaraRadera
  3. Kom och laga mat åt mig, snällaaaa

    SvaraRadera