Follow

2017/07/02

Costa Brava - dag 1 & 2

Efter en dryg månads oplanerad paus tänkte jag försöka hitta tillbaka hit. Jag har gått på semester (hela fyra veckor denna sommar, känns så lyxigt) och varit i Spanien med min familj, Oscar och mormor. Vi hade hyrt ett hus i Calonge som ligger ungefär 15 mil norr om Barcelona. Så jäkla fint hus och innergård.



Hela den första dagen tillbringades vid poolen. Vi kom fram mitt i natten dagen innan, så alla var lite slitna. 


Balkongen som gick ihop med terassen, så himla mysigt. 


Jag hade tänkt att jag skulle leka bartender och lära mig göra en ny semester-drink varje dag, men jag orkade bara hålla igång det de två första dagarna, haha. 


Denna dag stod vit sangria på menyn, med nektariner, aprikoser, lime och mynta. 



Vi hade tagit med oss pappas gamla Pentax, och plåtade en rulle analogt. Ska bli så spännande att se resultatet!



Vi grillade grönsaker och spett till dem som äter kött, och åt det tillsammans med mozzarella och tomater, och bröd. 




Dagen efter utforskade vi stranden som låg närmast oss. Vi hade hyrt bilar så vi tog oss supersmidigt till alla de fina små städerna längs med Costa Brava. Det får ni se i nästa inlägg!

6 kommentarer: