Follow

2017/02/27

Vecka 8



Fick en fråga för ett par dagar sedan: "Hej! Blev så nyfiken när du skrev att du flyttat hemifrån, har följt dig i några är men missat det helt antar jag! Vart har du flyttat? Skulle du vilja visa din lägenhet nåt? Kul förresten!!"

Jag har ju tyvärr inte hittat något eget än (eller hittar lägenheter jag vill ha gör jag ju hela tiden, sen är ju priset ett annat problem) men jag bor sen något år tillbaka hemma hos Oscar, som fortfarande bor hemma. Det kändes som den smidigaste lösningen för oss, eftersom han också bor närmre bra kommunikationer än vad jag gjorde. Men vi kikar för fullt efter något eget också!

Mitt favoritrum i mitt nuvarande hem ser ni här ovanför, ett rum intill köket som är i princip inglasat. Fantastiskt dagsljus. 


I onsdags förra veckan så fick jag tag i fribiljetter till en föreställning på Operan genom jobbet, så jag drog med mig Ellen dit. Men först middag. 




Lokalerna är ju så jäkla fina och mäktiga. Föreställningen också såklart, även om jag inte förstår mig på precis allt i modern dans hehe. 



Torsdagen tillbringades på jobb ute i Haninge, på ett nyöppnat hotell där. Så himla mysig lobby. 


Och på fredagen fyllde jag 21! Såhär glad. 




Jobbade hela dagen och firade sedan med middag på Shanti Ultimat med Oscar. Jag åt fylld grillad aubergine med kryddig aubergine-och paneer-röra, enligt menyn. Sååå gott. 


Och på lördagen jobbade jag med workshop hela dagen, för att sedan fira med Emma och gänget på kvällen. En rätt intensiv men rolig vecka! 
SparaSpara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar