Follow

2014/06/06

time-traveling diamond

Som jag nämnt i tidigare inlägg så tog jag en sväng till Uppsala några dagar innan bröllopet jag skulle fotografera ägde rum. Tog en titt på platsen och det var rätt vackert trots att vädret inte levererade sitt bästa. 

En kväll var vi på stadsteatern med klassen (eller ja, den lilla del av klassen som faktiskt dök upp) och såg Jag ringer mina bröder. Den var faktiskt riktigt bra och vi kände oss askulturella som gick på teater en helt vanlig onsdagskväll, haha.  

I snart två år har jag, Lisa och Sandra pratat om att cykla till skolan. Jag cyklar vanligtvis till bussen, men nu bestämde vi oss av någon anledning att cykla hela vägen vilket är drygt tre mil sammanlagt. Det var varmt och jobbigt så på hemvägen tog vi en jordgubbspaus.

Det var lördag och dags för bröllopsfotografering, och den har dagen levererade Uppsala definitivt ett bättre väder. Sol hela dagen och 30+ i luften. Dagen efter var det mors dag och jag och Emma gick och köpte blommor till våra mammor i sista sekund. 



Återigen fint väder och fina promenadstråk. Och en himla mysig altankväll med två utav mina absoluta favoriter. Vi doppade frukt i choklad, lyssnade på musik och peppade inför Parga. 

Förra helgen tog vi en tur till Norrköping för att se Harry Potter The Exhibition! Norrköping var en himla fin stad och utställningen var så sjukt häftig. Även om jag inte är ett tvättäkta fan (till skillnad från min syster) så kändes det sjukt mäktig att se alla kostymer, rekvisita samt att stå ca 30 cm från Harry Potters säng. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar