Follow

2013/11/10

100 saker jag tycker om - #7


#7 - Min pappa.

Det känns lite självklart att visa detta just på farsdag, även om man borde uppskatta sina nära och kära varje dag. Jag har inte så många bilder på mig och pappa, iallafall inte från senare år. Den första är väl tagen när jag var bara något år gammal, den andra bilden är på pappa när han var barn (och jag tycker att likheten mellan honom och Ellen är brutal) och den sista är någon halvmuppig bild på oss från Italien 2007.

Jag uppskattar min pappa, jättemycket. Jag är sämst på att visa det för dem jag tycker om, vilket är jag är rätt ledsen för. Men pappa har iallafall nog alltid varit en slags förebild för mig. Han har lärt mig så himla mycket viktigt. Han har lärt mig konsten att laga god mat. Han har lärt mig vad riktigt bra musik är. Det är nog en av de sakerna jag kommer minnas mest, och uppskatta mest från min barndom. Att på fredagar komma hem till ett kök som doftade av en himla massa kryddor, en pappa som stått där i timmar och kämpat för att få till en bra middag till sin familj och hans favoritmusik strömmandes ur högtalarna. Och såklart en skål ostbollar på bordet. (Alltid ostbollar innan middagen på fredagar). Det är verkligen helg för mig.

1 kommentar: