Follow

2012/11/29

utmaning

Fick en liten utmaning av fina Lovisa som jag tänkte svara på!

Vad gör dig glad? Jag blir glad när vardagen går ihop och allt bara rullar på. När skolan, familjen och socialt liv går bra samtidigt. Blir också glad av spontana kvällar, fina sms och god mat.

Vad gör dig ledsen? Jag blir väldigt lätt ledsen när jag har tråkigt och är rastlös. Istället för att ta tag i mitt liv och göra något åt saken så kan jag istället bara lägga mig i sängen och inte orka göra någonting alls. Men då krävs det samtidigt ytterst lite för att jag ska bli glad igen, t.ex träffa en fin vän. 




Tror du på Gud? Nej, inte direkt. Självklart tror jag på någonting, men inte just ideal-bilden av Gud.

Vilka 10 saker skulle du ta med till en öde ö? En vän, kamera, stort matförråd, en första hjälpen låda, en hängmatta, ett parasoll, tandborste och tandkräm, en pilot och ett flygplan så att jag kan ta mig därifrån!

Säg 3 saker som du tycker om med dig själv. Mina tänder nu efter tandställningen, att jag är bra på att lyssna och att jag är kreativ.




Har du någon fobi? Nja, eller jo jag hatar psycho-filmer. Skräckfilmer tycker jag är skitkul, men vi såg t.ex "the blue man" i skolan och den var helt psycho. Sånt tycker jag är skitläskigt. Och stora fästingar!

Om du fick byta liv med någon för en dag, vem skulle det vara och varför? Oj... haha typ Carrie i Sex and the city? Skulle va lite coolt.

Vad skulle du göra om du vann 1 miljon? Köpa lite ny kamerautrustning, köpa minst ett par Jeffrey Campbell, resa massor och skänka en del till välgörenhet. 

Vad stör du dig mest på hos vissa människor? Kan störa mig väldigt lätt på folk som är för egocentriska och bara pratar om sig själva. Eller folk som alltid ska ha det bäst eller värst och inte kan acceptera att någon annan har det. 




Vad tror du händer efter döden? Jag tror, och hoppas nog att att man föds på nytt på något sätt. Skulle ju vara oerhört tråkigt om allt bara blev svart och sen inget mer med det.

Om du fick 3 önskningar, vad skulle du önska dig? Haha klyschigt som fan men 1. Fred på jorden. 2. En egen fin lägenhet. 3. Att aldrig jag eller människor i min närhet blir allvarligt sjuka osv. 

1 kommentar: